Rodzice

Pięć porad dotyczących rozwoju odnoszącej sukces aplikacji dla dzieci

Moritz, założyciel i zarządzający goodbeans GmbH, zdaje sobie sprawę z tego, że "sam w sobie dobry pomysł nie wystarczy, aby doprowadzić aplikację dla dzieci do sukcesu". Jako ekspert w dziedzinie internetowych ofert dla dzieci, Moritz dzieli się pięcioma radami dotyczącymi rozwoju odnoszącej sukces aplikacji dla dzieci i pokazuje, na co powinno się zwracać uwagę przy grupie docelowej przedszkolaków już na samym początku.

  1. Sens i cel aplikacji: nauczanie pełne wyobraźni
    Nauczanie małych dzieci i zabawę można bardzo dobrze połączyć za pomocą aplikacji na tablety. Dobra aplikacja dla dzieci rozwija ich zręczność i oferuje zarazem trzymające w napięciu i ambitne zajęcie na drogę. Aby tak się stało, dziecko musi mieć bezpośredni wpływ na kształtowanie wydarzeń, a sterowanie aplikacją musi być możliwe bez podstawowej wiedzy technicznej. Ponadto dzieci powinny mieć możliwość wywoływania animacji i bezproblemowego uruchamiania gier.
  2. Design aplikacji: keep it simple!
    Design aplikacji odgrywa wielką rolę. Zasady i sterowanie muszą, szczególnie z dziećmi jako grupą docelową, wyróżniać się prostotą, gdyż miejsce na ekranach w smartfonowych aplikacjach jest bardzo ograniczone. Z kolei ekran iPada oddaje grafikę w świetnej jakości. Tę zaletę trzeba wykorzystać przy animacjach. Z powodu wielkości tabletu nie powinno się wbudowywać jednak zbyt wielu mechanizmów wstrząsu i ruchu. Ze skomplikowanej logiki w grze powinno się także zrezygnować, gdy tworzy się aplikację dla dzieci.
    • Zawartość aplikacji: identyfikacja jest kluczem
      Aby dzieci uważały aplikację za ciekawą, trzeba najpierw stworzyć silny charakter, z którym będą one mogły się związać, z którym będą się identyfikować. Ponadto potrzebne są ramy akcji, które będą dziecko prowadziły przez aplikację. W trakcie tej historii ważne jest jednak, aby zagwarantować dziecku możliwość rozwoju oraz wpływu na wydarzenia.
    • Rodzice i aplikacje: rozważ wszystkie grupy docelowe
      Dla rodziców aplikacja musi spełniać jasny cel: tutaj moje dziecko uczy się czasu, tutaj moje dziecko może się bawić ze zwierzakami itd. Aplikację trzeba potrafić wyjaśnić jednym zdaniem. Biorąc pod uwagę, że to rodzice decydują o zakupie aplikacji, większy sukces odnoszą te, które zawierają aspekt edukacyjny. Ten musi być dla dzieci jednak dobrze "opakowany", w przeciwnym wypadku aplikacja zostanie raz użyta i odłożona w kąt.
    • Popularność aplikacji: nie bójcie się darmowych treści
      Przy takiej ilości różnorodnych aplikacji, ich popularność ma wyjątkowe znaczenie. Aby ową osiągnąć, oferenci mają wiele możliwości. W systemie rankingów ważne jest początkowe wylansowanie nowego produktu, aby najpierw w ogóle dostać się na najlepsze miejsca w AppStorze. Dodatkową zaletą dla wielu aplikacji jest popularny model "Freemium" - w nim rodzicom i dzieciom daje się szansę darmowego przetestowania produktu, a jeżeli się spodoba, dalsze treści mogą po prostu zostać wykupione.